هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گرمایش از کف چیست؟

استفاده از سیستم گرمایش از کف به دوران نئوکلاسیک و نوسنگی برمی گردد.

حفاری‌های باستان‌شناسی در آسیا و جزایر آلوتی آلاسکا نشان می‌دهد که چگونه ساکنان دود ناشی از آتش‌ها را از طریق کانالهای پوشیده از سنگ که در کف خانه‌های زیرزمینی‌شان حفر شده بود، بیرون می‌کشیدند. دود داغ سنگ های کف را گرم می کرد و گرما سپس به فضاهای زندگی می رسید.

همچنین از نمونه های گرمایش از کف می توان به حمام های عمومی قدیم اشاره کرد که توسط خزینه هایی که در زیر حمام تعبیه می شد محیط به گرمای مطبوعی می رسید.

سیستم های گرمایش از کف چگونه کار می کند؟

پس از عایق کردن کف واحد با عایق های شانه تخم مرغی یا فوم های سفید رولی (برای کمتر شدن هزینه) لوله های پنج لایه را به صورت مارپیچ (مانند عکس) در کف واحد با بست های خار دار نصب می کنیم.

آب گرم از موتورخانه یا پکیج وارد این لوله های می شود و پس از گذشتن از کلکتورها (جهت کنترل شدت گرما) و گردش در کف واحد به مبدا برمی گردد. این عمل باعث گرم شدن کف واحد مسکونی می گردد.

برای طبقه همکف و روی پارکینگ معمولا” از عایق شانه تخم مرغی و برای واحد های بالاتر از فوم های سفید معمولی یا متالایز استفاده می گردد.

مزیت های گرمایش از کف

  • نسبت به سایر روش های گرمایشی از جمله بخاری و شوفاژ و شومینه , سیستم گرمایش از کف اتلاف کمتری از گرما را دارد.
  • در سیستم گرمایش از کف استفاده بیشتری از فضای محیط می کنیم به دلیل اینکه دیگر احتیاج به بخاری , شومینه , شوفاژ و … نداریم.
  • در سایر روش ها کف زمین معمولا” سرد می باشد ولی در سیستم گرمایش از کف , گرما از کف زمین به محیط سرایت می کند و حس خوب و دلپذیری به ساکنین ساختمان می دهد.

بهترین برندهای لوله پنج لایه برای گرمایش از کف

در بازار تجهیزات ساختمان برندهای متنوعی از لوله های پنج لایه موجود می باشد که از مطرح ترین آنها می توان به نیو پایپ , ایزی پایپ و سوپرپایپ اشاره کرد.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که لوله های نیوپایپ در 2 تیپ PEX-AL-PEX و PERT-AL-PERT تولید می گردد که تیپ PEX آن (به دلیل تحمل بالاتر دما) برای گرمایش از کف و PERT آن برای لوله کشی آب گرم استفاده می شود.

تجهیزات لوله کشی پنج لایه را از کجا تهیه کنیم؟

بزرگترین بازار تجهیزات ساختمان بازار آهن شادآباد می باشد که در جنوب غربی تهران (حد فاصل اتوبان فتح و آزادگان) واقع شده است.

فروشگاه لوازم ساختمانی آجر دات کام یکی از تامین کننده های این بازار می باشد که با استفاده از روابط حسنه خود با تولید کنندگان و مصرف کنندگان شرایط سهل و آسانی را برای شما عزیزان فراهم آورده است.

برای تهیه پیشفاکتور می توانید با بخش فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *